Cea de-a doua generaţie
Mercedes CLS are un stil mai sofisticat decât prima generaţie,
iar versiunea de top
CLS 63 AMG este suficient de agresivă pentru a atrage atenţia
nu doar cunoscătorilor. Prin urmare, ce putea aduce în plus
tunerul de casă Brabus?
Poate părea ciudat, dar CLS Brabus nu afişează acea
agresivitate exagerată, ca în cazul
altor modele de până acum. Ba am putea spune că, pus
în paralel cu vârful de gamă CLS 63 AMG, creaţia celor de la Brabus
pare chiar foarte elegantă faţă de ce ne-am aştepta.
Maşina este vopsită, evident, în negru (deja o carte de
vizită suficientă pentru Brabus), iar modificările
estetice se dovedesc minime. Spoilerul frontal primeşte o
prelungire în partea inferioară, care se potriveşte bine cu fantele
de aer laterale, rotunjite şi care renunţă la micile baghete
orizontale din LED-uri, care acum sunt plasate pe verticală în
extremităţi.
În spate, însă, imaginea sportivă este mult mai bine pusă în
evidenţă, chiar şi faţă de CLS 63 AMG. În partea inferioară a
spoilerului avem parte acum de un difuzor bine conturat,
care pune în evidenţă cele două perechi de evacuări
cromate, de formă circulară şi care nu se „ruşinează” să
iasă destul de mult în afara caroseriei. Brabus mai plusează cu un
mic eleron, mai puţin proeminent decât la CLS 63 AMG.
Mercedes CLS Brabus joacă o carte importantă din punct
de vedere estetic: cea a detaliilor cromate. Caroseria
neagră a permis sublinierea fină a liniei maşinii prin baghete
cromate, care înconjoară maşina în partea inferioară, fără să dea
impresia de kitsch sau bling. Nu putem spune neapărat acelaşi lucru
despre ornamentele de pe aripile faţă, care încearcă să dea
impresia unor fante luxoase.
În ce priveşte jantele, cei de la Brabus oferă un adevărat
regal, cu nu mai puţin de 6 tipuri de dimensiuni şi desene. Acestea
variază de la 17 inch la 20 inch, fiind încălţate cu pneuri de mare
performanţă de origine Pirelli şi Yokohama. Cele mai mai
mari jante sunt încălţate cu pneuri 255/30 ZR 20 în faţă, respectiv
305/25 ZR 20 în spate.
Sub aspect tehnic, marea surpriză este că, pentru
moment, Brabus se ocupă doar de upgrade-ul motoarelor…
diesel. Versiunea de bază CLS 250 CDI plusează cu 31 CP,
puterea maximă ajungând la 235 CP, iar cuplul motor maxim la 560
Nm.
Versiunea CLS 350 CDI are parte de o modificare mai
complexă, oferind două moduri de funcţionare, Eco şi
Sport. În modul Eco, puterea rămâne aceeaşi (265 CP), însă
cuplul motor maxim creşte de la 620 Nm la 690 Nm, valoare obţinută
într-un interval foarte jos de turaţii, 1.600-2.400 rpm. În modul
Sport, puterea maximă creşte de la 265 la 313 CP, ceea ce duce la
un demaraj 0-100 km/h în doar 5,9 secunde (cu 0,3 secunde mai bine
decât versiunea de serie CLS 350 CDI).
Doritorii mai au la dispoziţie o gamă largă de ornamente pentru
personalizarea interiorului, în special din fibră din carbon,
precum şi mai multe propuneri pentru setarea suspensiei. Prin
urmare, rămâne să mai aşteptăm până la apariţia unui
Mercedes CLS Brabus cu adevărat „bombă”, pentru moment
fiind vorba doar de programe de personalizare destul de obişnuite
pentru modelele CLS de serie.